Вашата кошница е празна!
Най-популярният мъжки аксесоар си остава ръчният часовник. През последните години търсенето на ретро дизайни нарасна значително. Техният пазар се оценява на около седем милиона лева. Основната им отличителна черта е, че са чувствително по-малки и леки от съвременниците си. Марки като Omega и Rolex черпят вдъхновение от 60-те и 70-те години, а съвсем наскоро беше започната дискусия дали да се върнат моделите от 90-те и дали не е твърде рано да бъдат наречени „ретро“.
Друга тенденция е увеличаване размера на циферблата. Преди двадесет години той е варирал между 35 и 37 мм, докато днес е достигнал 46 мм. Причината се крие във факта, че мъжките часовници днес не служат толкова за показване на времето, колкото да демонстрират статуса – колко по-голям е часовникът, толкова по-висок е статусът на неговия собственик. Третата и последна тенденция е завръщането на хронографите. За разлика от стандартните модели, хронографът има вграден хронометър, най-често до 30 мин. Допълнителните малки циферблати и третата стрелка за секундите създават усещане за комплексен, многофункционален дизайн, а от там околните остават с впечатлението, че мъжът е интелигентен, любител на спорта и предизвикателствата.
От началото на годината станаха популярни портфейлите с минималистичен дизайн – елегантни и тънки, те са предназначени само за екзистенциални вещи – пари и карти. Мъжете предпочитат минимализма, защото предлага по-голямо удобство, без да издуват джобовете на панталона или да променят силуета на сакото.
Ако искате да се откажете от кожата и да ги замените с еко варианти, потърсете портфейли от коноп, органичен памук или рециклирани материали. Органичните портфейли намаляват използването на синтетика, като в същото време не правите компромиси от гледна точна на устойчивост и функционалност.
Какво е 2023-та без интелигентен портфейл? Те са стилни и модерни, като в същото време предлагат допълнителна защита. RFID е чип, който държи на едно място всичките ви карти. До тях имате достъп с едно махване на ръка или като използвате смартфон. Други модели портфейли имат вградени GPS и Bluetooth тракери за проследяване.
През последните години се завърнаха слънчевите очила тип Авиатор, които са били популярни през 30-те години на миналия век. Черните стъкла са класически, но ако искате да имате по-свободен стил от типа „дом в предградията“ или „черноморски хайлайф“, то потърсете слънчеви очила с градиент. Популярни са вариантите от черен към червен или розов, кафяв и виолетов градиент. Слънчевите очила също се правят от екологични материали като бамбук, биоразградим ацетат и рециклирана пластмаса.
Днес все повече мъже носят костюми без вратовръзки и папийонки, но за сметка на това кърпичката за сако става неизменна част от аксесоарите им. Тя казва „Облечен съм официално, но не твърде официално.“ Памучните кърпички са перфектни за определени гънки и форми, докато копринените ще паснат във всяка форма, но има по-голяма вероятност да се изплъзнат от джобчето. Памукът е небрежен, коприната – елегантна.
Ако носите душа на бохем, то със сигурност ви е нужна гривна. Тя може да е метална, златна или сребърна, плетена, с мъниста или кожена. Гривните с талисмани са все така популярни, като не е задължително да влагате дълбоко значение, стига да се чувствате комфортно. Гривната се носи на свободната ръка и обичайно не се съчетава с костюма – тя е показател за вашия характер и свободен дух.
Класическо морско синьо все още стои на челни позиции редом със синьо на бели точки. На следващо място е черната вратовръзка, която се комбинира най-добре с черно сако или ризи в студената, тъмна гама цветове. Страничното райе е също много популярно, като комбинацията от цветове е или от противоположни стойности, или в различни нюанси. Ново и дръзко попълнение към класическите вратовръзки са плетените – те имат груба и запомняща се текстура, която определено ще ви открои в тълпата.